Heb je ook een oplossing bedacht voor een hitteprobleem in je huis? Stuur je oplossing, liefst met foto’s, naar info@dewaakvlam.nl
Een tarp aan de buitenzijde
Wij hebben een tussenwoning in de Europawijk. Fijne grote ramen, een heel mooi licht huis. In de zomer betekent het wel dat we vaak de gordijnen dicht moeten doen en de bovenlichtjes tegen elkaar open moeten zetten. Maar op echt warme dagen doen we er een schepje bovenop. Dat hangen we aan de buitenkant van het raam een zogeheten tarp. Die zijn eigenlijk bedoeld om schaduwplekken te maken bij het kamperen. Wij hebben hem nu in gebruik om het zonlicht zoveel mogelijk te reflecteren voordat het op het raam terechtkomt. Dat scheelt aanzienlijk.
Jan en Martine, Europawijk
Bomen in de voortuin
Zes jaar geleden besloot ik de tuin wat op te knappen en meteen wat schaduw te maken. Ik koos ervoor om palmen aan te schaffen. Deze groeien snel. Inmiddels zijn het flinke bomen en biedt het een haast tropische aanblik. Ik denk dat mijn achtertuin op hete dagen zeker tien graden koeler is dan een zelfde tuin met tegels.
Bewoner Ben, Belgradostraat, Europawijk